Fanpage zamiast strony internetowej? - To nie jest dobry pomysł!

Data dodania: 31/01/2018 Autor: Admin

Obecność w social mediach jest dla wielu firm priorytetem. Nic w tym dziwnego, sam Facebook skupia ponad 12 milionów aktywnych użytkowników z Polski, stanowi zatem doskonałe narzędzie do kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. Niektórzy rezygnują w całości ze strony internetowej na rzecz prowadzenia fanpage’a. Czy jest to dobra strategia? Ile można na tym zyskać, a ile stracić?

Niezależność to podstawa

Prowadząc fanpage na Facebooku jesteśmy ściśle uzależnieni od jego reguł i wprowadzanych 

zmian, a te pojawiają się o wiele częściej niż może się wydawać. W przeciwieństwie do strony internetowej, nigdy nie będzie on naszą własnością, co wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Ponadto, wystarczy niewielki błąd, nieopatrzne działania albo nawet niesprawiedliwa konkurencja, a fanpage naszej firmy przepadnie z dnia na dzień. Jego odbudowanie może okazać się daremnym wysiłkiem, a zbieranie lajków, udostępnień i śledzeń strony może zająć kilkanaście miesięcy albo i dłużej. 

Czy fanpage na Facebooku jest darmowy?

Facebook to portal dostępny dla wszystkich, przynajmniej z założenia. Korzystanie z niego jest darmowe, czy jednak będzie tak w każdej sytuacji? Jak się okazuje, niekoniecznie. Zgromadzenie setek tysięcy fanów, nie oznacza, że dodany przez nas post trafi do każdego z nich. Jak to możliwe? Facebook nieustannie zmienia algorytmy, a posty trafiają na ścianę jedynie kilkunastu procent fanów. Zwiększenie zasięgów jest niestety płatne, ponieważ wymaga korzystania z kosztownych narzędzi Facebooka, jak chociażby reklamy i posty sponsorowane. Niby za darmo, a jednak nie do końca.

Dostępność dla wszystkich

Mimo, że Facebook jest bardzo powszechny w naszym kraju, to nadal wiele osób nie posiada swojego profilu. 12 milionów to bardzo duża liczba, jednak w Polsce mieszka przynajmniej 3 razy więcej osób. Oznacza to więc, że rezygnując ze strony internetowej, pozbawiamy przynajmniej część osób dostępu do naszej oferty. Jest to również ważne w kontaktach biznesowych, gdy klient prosi o dostęp do strony, a zamiast tego podajemy mu link do fanpage na Facebooku. Nie zawsze będzie to wyglądać poważnie.

Jasność przekazu

Dotarcie do treści na Facebooku sprzed kilku tygodni może okazać się bardzo problematyczne, zwłaszcza gdy fanpage prowadzony jest systematycznie. Strona internetowa posiada stały wygląd, który ewentualnie można nieco modyfikować. Znajdziemy na niej zakładki opisujące szczegółowo ofertę, działalność firmy, a niekiedy nawet formularz kontaktowy. Wszystko jest przejrzyste i klarowne, a tego właśnie oczekuje klient. Znalezienie konkretnej usługi ma trwać dosłownie chwilę i także z tego powodu nie należy rezygnować ze strony firmowej.

Jeśli powyższe argumenty nie do końca uważasz za na tyle silne, aby założyć stronę internetową Twojej firmy lub marki, to pomyśl o potencjalnych zyskach. Większość osób szukając usługi lub produkty wpisuje dane słowa w wyszukiwarkę i w ten sposób trafia na stronę www, a nie profil na Facebooku. 

 

Kontakt z nami

Siedziba: Warszawa 02-757, Pory 59

Oddział: Częstochowa 42-200, Zimorowicza 6

505 048 295
biuro@stronywww-24.pl

Skontaktuj się z nami