Jak zaprojektować dobrą stronę www?

Data dodania: 31/12/2017 Autor: Admin

Każda firma, niezależnie od branży w jakiej działa, powinna posiadać stronę internetową. Jest to najprostszy sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Trudno wyobrazić sobie rozwój współczesnego biznesu bez zaistnienia w sieci. Internet rządzi się swoimi prawami, do których warto się dostosować. Zaprojektowanie dobrej strony nie będzie zatem prostym zadaniem, z pewnością jednak warto się go podjąć. Co możemy dzięki temu zyskać?

Pierwsze wrażenie

Internet jest specyficznym miejscem, który warunkuje nieco inne zachowania konsumentów, od tych, do których przywykliśmy w świecie offline. Fakt, że większość z nas jest wzrokowcami wpływa na to w bardzo dużym stopniu. Badania pokazują, że wystarczy zaledwie 5 sekund do oceny czy pozostaniemy na danej stronie www. Jeśli grafika będzie zbyt krzykliwa bądź monotonna, a menu chaotyczne, to niemal od razu wciśniemy krzyżyk zamykający stronę. Jaka zatem powinna być dobra strona www? Co może skłonić internautów do odwiedzenia przynajmniej kilku zakładek i zapoznania się z jej treścią? Przeanalizujmy kilka podstawowych czynników.

Grafika

Twierdzenie, że dobra strona internetowa powinna przykuwać uwagę przede wszystkim swoim wyglądem wydaje się zbyt banalne, aczkolwiek niesie w sobie wiele prawdy. Ilu z nas nie zrealizowało zakupów w sklepie internetowym tylko dlatego, że jego szata graficzna wydawała się niedopracowana? Zapewne większość osób ma takie doświadczenia. O czym należy pamiętać projektując wygląd strony? Krzykliwe kolory być może są łatwo zauważalne, ale mogą odstraszyć, podobnie jak animowane banery i wszelkiego rodzaju dodatki, które spowalniają ładowanie się strony. E-konsument, niezależnie czy produktów, czy usług, to człowiek niecierpliwy i wiecznie zabiegany. Wyboldowana i duża czcionka odwraca uwagę od treści, a to przecież na niej powinien się skupić klient. Umieszczając tekst na stronie należy także pamiętać o odstępach, dzięki którym stanie się on bardziej przejrzysty. Mile widziane są również nagłówki.

Menu strony

Intuicyjne poruszanie się po stronie jest bardzo istotne, dlatego warto podzielić je na konkretne kategorie i podkategorie. Niemal każda firma posiada takie zakładki jak: home, oferta, o nas, realizacje (tutaj warto dodać rekomendacje), kontakt. W zależności od typu jej działalności może pojawić się ich nieco więcej. Na każdej z nich musi znajdować się treść, która będzie konkretna i zwięzła. Warto, aby uwzględniała wybrane wcześniej i przeanalizowane słowa kluczowe, jest to bowiem ważne w przypadku pozycjonowania strony, ale to już temat na oddzielny artykuł. Menu zazwyczaj znajduje się na górze strony więc internauci są do tego przyzwyczajeni. Decydując się na menu pionowe (boczne) koniecznie należy ustawić je po lewej stronie. 

Zakładka KONTAKT

To najważniejsza zakładka, jaka znajduje się na stronie internetowej. To poprzez nią klienci mogą dotrzeć do sprzedawcy. Nie wystarczy jednak sam formularz kontaktowy. Internauci chcą wiedzieć z kim mają do czynienia, dlatego powinny tam znaleźć się wszystkie informacje, jak chociażby nazwa firmy, adres, numer telefonu, fax, link do strony na portalach społecznościowych, itd. Co najważniejsze wszystkie uwzględnione informacje muszą być czytelne.

Treść na stronie

Zagadnienie treści na stronie pojawiło się niemal w każdym podpunkcie, jest to jednak na tyle ważne, że należy mu poświęcić oddzielny akapit. Działania pozycjonowania coraz częściej skłaniają się ku tworzeniu contentu, jest to bowiem bardzo istotne z punktu widzenia przeglądarki. Najważniejsza kwestia to fakt, że treść na stronie www musi być unikalna! Nie może być skopiowana z innych stron, ani pozostałych zakładek. Ważna jest również poprawność merytoryczna i stylistyczna. Klienci wbrew pozorom czytają treści umieszczane w poszczególnych zakładkach i muszą odnieść wrażenie, że dana firma jest profesjonalna i rzetelna. 

Profesjonalna strona www

Projektując stronę internetową trzeba także przemyśleć na jakiej platformie chcemy ją postawić. W sieci znajduje się wiele darmowych szablonów i kreatorów tworzenia witryn www. Najczęściej profesjonalne i duże firmy pozostawiają tego rodzaju decyzje w rękach specjalistów i wydaje się to rozsądnym krokiem, zwłaszcza gdy nie do końca jesteśmy obeznani w temacie projektowania stron. 

 

Kontakt z nami

Siedziba: Warszawa 02-757, Pory 59

Oddział: Częstochowa 42-200, Zimorowicza 6

505 048 295
biuro@stronywww-24.pl

Skontaktuj się z nami